کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مراسم رونمایی از کتاب «قرقیزستان در آئینه فرهنگ» در موسسه ایران شرقی

2 آذر 1396 ساعت 11:24


ایران شرقی/


مراسم رونمایی از کتاب «قرقیزستان در آئینه فرهنگ» اثر پژوهشی دکتر محمدحسین عابدینی رايزن فرهنگي اسبق ایران درجمهوري قرقيزستان، چهارشنبه هشتم آذرماه توسط مؤسسه مطالعات آسیای مرکزی و افغانستان «ایران شرقی» برگزار می‌شود.
در این مراسم علاوه بر دکتر عابدینی، سفیر قرقیزستان در جمهوری اسلامی ایران نیز حضور خواهند داشت.
اين كتاب حاصل تلاش بيش از سه سال تحقيق و پژوهش تني چند از نويسنگان و محققان قرقيز است كه با مديريت و نظارت دكتر عابديني تهيه و توليد شده است.
اين اثر پژوهشی در دوازده فصل با تكيه بر منابع قرقيزي و روسي و بر اساس مشاهدات عيني و مطالعات ميدانی نگارنده در طول سه سال حضور در آن كشور به سرانجام رسيده است.
اطلاعات كلی و تاريخ قرقيزستان، جامعه و نظام اجتماعی آن، حكومت، نظام فرهنگی، اديان و مذاهب، ادبيات، فرهنگ عمومی، هنر، نظام آموزشی، رسانه و روابط با جمهوری اسلامی ايران از بدو استقلال؛ ازموضوعات مهم كتاب به شمارمی‌رود.
كتاب حاضر از سوي معاونت آموزش و پژوهش خبرگزاری فارس در 596 صفحه و درقطع وزيري منتشرگرديده و مطالعه آن براي محققان، كارشناسان و دست اندكاران مسائل آسيای مركزی مفيد است.
مراسم رونمایی از این کتاب، روز چهارشنبه هشتم آذرماه از ساعت 10 الی 13 در محل سالن همایش‌های مؤسسه مطالعاتی ایران شرقی واقع در مشهد، خیابان فلسطین، فلسطین 10، پلاک 56 برگزار می‌گردد.

انتهای مطلب/.


کد مطلب: 1072

آدرس مطلب :
https://www.iess.ir/fa/event/1072/

موسسه مطالعات راهبردي شرق
  https://www.iess.ir