کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

چشم‌انداز صلح و ثبات در افغانستان: نگا‌ه‌هایی از ایران و ازبکستان

15 اسفند 1402 ساعت 10:22

وبینار تخصصی "چشم‌انداز صلح و ثبات در افغانستان: نگا‌ه‌هایی از ایران و ازبکستان" به همت «مؤسسه مطالعات راهبردی شرق» و «موسسه مطالعات بین‌الملل پیشرفته» وابسته به دانشگاه اقتصاد جهانی و دیپلماسی ازبکستان برگزار شد.


مطالعات شرق/

وبینار تخصصی "چشم‌انداز صلح و ثبات در افغانستان: نگا‌ه‌هایی از ایران و ازبکستان" به همت «مؤسسه مطالعات راهبردی شرق» و «موسسه مطالعات بین‌الملل پیشرفته(IAIS)» وابسته به دانشگاه اقتصاد جهانی و دیپلماسی وابسته به وزارت خارجه ازبکستان در تاریخ 8 اسفندماه (27 فوریه 2024) برگزار شد.
از طرف ازبک، "اکرم عمراف"؛ معاون موسسه مطالعات بین‌المللی پیشرفته و رئیس مرکز تحقیقات افغانستان و آسیای جنوبی IAIS، "اقای حیدراف"؛ کارشناس ارشد افغانستان، مدیر آکادمی دیپلماسی و معاون پیشین وزیر امور خارجه ازبکستان، "حمزه بولتایف"؛ پژوهشگر ارشد در مرکز مطالعات افغانستان و جنوب آسیا در IAIS، "عزیزه محمدوا"؛ پژوهشگر ارشد در مرکز مطالعات افغانستان و جنوب آسیا در IAIS، "یولدوز اماموا"؛ پژوهشگر علمی IAIS و "شهباز احمداف"؛ کارشناس مسائل اقتصادی در این سمینار حضور داشتند.
از طرف مؤسسه مطالعات راهبردی شرق نیز "عباس فیاض"؛ سردبیر و عضو شورای علمی مؤسسه، "سید محمدجاوید حسینی"؛ مسئول کارگروه افغانستان، "امید رحیمی"؛ پژوهشگر ارشد و "وجیهه خسروجردی"؛ مسئول کارگروه آسیای مرکزی مؤسسه مطالعات شرق حضور داشتند.
کارشناسان این دو مرکز طی این وبینار دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود را در خصوص چشم‌انداز آینده افغانستان و چالش‌های فی‌مابین این کشورها با حکومت طالبان از جمله مسائل مربوط به احداث کانال "قوش‌تپه" مطرح کردند.
در پایان این نشست نیز دو طرف برای توسعه همکاری‌های پژوهشی مشترک در آینده ابراز علاقه و امیدواری کردند.

انتهای مطلب/


کد مطلب: 3692

آدرس مطلب :
https://www.iess.ir/fa/roundtable/3692/

موسسه مطالعات راهبردي شرق
  https://www.iess.ir