کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نشست تخصصی

بررسی روندهای مذهبی در آسیای مرکزی: گرایش‌ها و چشم‌اندازها

20 اسفند 1402 ساعت 11:51

نشست تخصصی «بررسی روندهای مذهبی در آسیای مرکزی: گرایش‌ها و چشم‌اندازها» با حضور کارشناسان و صاحب‌نظران داخلی و خارجی به میزبانی «موسسۀ مطالعات راهبردی شرق» برگزار شد.


مطالعات شرق/

در ادامۀ سلسله نشست‌های تخصصی مؤسسۀ «مطالعات راهبردی شرق»، مؤسسه میزبان تعدادی از کارشناسان و صاحب‌نظران داخلی و خارجی از کشورهای منطقه بود که به تحلیل و بررسی روندهای مذهبی جاری در کشورهای آسیای مرکزی و بروندادهای آن بر منطقه پرداختند.
در این نشست خانم "یولیا دنیسنکو" تحلیلگر حوزۀ دینی و مدیر بنیاد اجتماعی «اوراسیا گروپ» از جمهوری قرقیزستان، "غلامرضا جلالی"؛ مدیر گروه انساب و مفاخر بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی، "برات شمسا" استاد تاریخ دانشگاه آزاد اسلامی و پژوهشگر حوزۀ دین در آسیای مرکزی، "بهروز قزل" پژوهشگر حوزۀ آسیای مرکزی مؤسسۀ مطالعات شرق و جمعی از پژوهشگران مطالعات آسیای مرکزی حضور داشتند که به بحث و تبادل نظر در خصوص مسائلی از قبیل وضعیت اسلام‌گرایی و مسلمانان در آسیای مرکزی، بنیادگرایی اسلامی، جریان‌های تصوف، وهابیت، مسیحیت و سایر گروه‌های مذهبی در کشورهای منطقه و همچنین فرصت‌ها و چالش‌های روابط ایران و کشورهای آسیای مرکزی در حوزۀ دینی برای مبارزه مشترک با جریان‌های افراط‌گرایی و ... پرداختند.

انتهای مطلب/


کد مطلب: 3694

آدرس مطلب :
https://www.iess.ir/fa/roundtable/3694/

موسسه مطالعات راهبردي شرق
  https://www.iess.ir