کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نتایج و نشانه‌های مثبت از سفر ظریف به تاجكستان

واستوک نیوز , 27 آبان 1396 ساعت 10:00

تاجیکستان مایل است اجرای بعضی از طرح‌های اقتصادی این کشور را به پیمانکاران ایرانی واگذار کند.


ایران شرقی/

پس از روابط سردی که در سال‌های اخیر بین تهران و «دوشنبه» به وجود آمده بود، به نظر می‌رسد سفر «محمدجواد ظریف» وزیر خارجه ایران به تاجیکستان و دیدار و گفتگو با مقامات این کشور، نتایج مثبتی را در برداشته و هر دو طرف علاقه‌مند به برقراری مجدد روابط و همکاری‌های دوجانبه هستند.

تاجیکستان مایل است اجرای بعضی از طرح‌های اقتصادی را به پیمانکاران ایرانی واگذار کند. این در حالی است که در گذشته نیز پیمانکاران ایرانی در چند طرح اقتصادی با تاجیکستان همکاری داشته‌اند.

ساخت و بهره‌برداری از بخشی از بزرگراه «دوشنبه – کولاب – قلعه خم – خاروغ» توسط شرکت ایرانی «صابر» و همچنین تونل «استقلال» در گردنه انزاب و نیروگاه «سنگتوده 2 » با سرمایه ایران از جمله این طرح‌ها بوده است.
به گزارش خبرگزاری «ایرنا»، موضوع همکاری‌های جدید در گفتگوهای «امام‌علی رحمان» رئیس جمهور تاجیکستان و « رضا اردكیان» وزیر انرژی ایران بررسی شده ‌است.

بنا بر این گزارش، در این دیدار که در دوشنبه صورت گرفته است، رئیس جمهور تاجیکستان با اشاره به توان بالای دانش مهندسی شرکت‌های ایرانی، به ویژه در صنعت آب و برق، نسبت به واگذاری طرح‌ها و پروژه های بیشتر به پیمانکاران ایرانی اظهار تمایل نموده است.

رحمان همچنین اظهار داشت: با توجه به ملاقات با وزیر امور خارجه ایران و همچنین این دیدار، امیدواریم بتوانیم سطح همکاری‌های دو کشور را توسعه بخشیده و به سطح قابل قبول برسانیم.
انتهای مطلب/.


کد مطلب: 1056

آدرس مطلب :
https://www.iess.ir/fa/event/1056/

موسسه مطالعات راهبردي شرق
  https://www.iess.ir