کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بازدید مدیر عامل «بنیاد پژوهش‌های اسلامی» از موسسه «ایران شرقی»

18 مهر 1397 ساعت 12:26

در بازدید مدیر عامل بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی از موسسه مطالعات آسیای مرکزی و افغانستان (ایران شرقی)، زمینه‌ همکاری‌های مشترک علمی- پژوهشی بین این دو نهاد مطالعاتی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.


ایران شرقی/

ایران شرقی/
روز سه شنبه هفدهم مهرماه، حجت الاسلام والمسلمین دکتر سید محمود مرویان حسینی مدیر عامل بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی همراه با غلامرضا جلالی مدیر گروه انقلاب و تمدن نوین اسلامی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی از موسسه مطالعات آسیای مرکزی و افغانستان دیدار کردند.
در ابتدای این دیدار، غلامرضا جلالی به تشریح فعالیت‌های بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی و همچنین اهمیت حوزه آسیای مرکزی و افغانستان به لحاظ فرهنگی و تمدنی پرداخت.

سپس محمد صدیقی‌فر مدیر موسسه ایران شرقی، ضمن تشریح موسسه، اهداف و امکانات آن، اهمیت حوزه آسیای مرکزی و افغانستان را به لحاظ سیاسی، امنیتی و فرهنگی تشریح کرد. وی با اشاره به قرابت جغرافیایی استان خراسان رضوی با کشورهای آسیای مرکزی و افغانستان، بر بعد تاثیرپذیری و تاثیرگذاری آنها اشاره کرد و لزوم توجه بیشتر مسئولان و موسسات مطالعاتی از جمله بنیاد پژوهش‌های اسلامی را به این حوزه جغرافیایی خواستار شد.

حجت الاسلام والمسلمین مرویان حسینی ضمن اشاره به ظرفیت‌های مشترک بین جمهوری اسلامی و کشورهای اسلامی، به استقبال مسلمانان و رهبران مذهبی برخی کشورهای اسلامی منطقه از فرهنگ رضوی اشاره کرد. وی ضمن اشاره به مباحثی در خصوص ظرفیت‌های تمدنی و مکاتب مذهبی موجود در منطقه، بر لزوم انجام تحقیقات و پژوهش‌های کاربردی اشاره کرد.

در این نشست، گفتگوها و مذاکراتی در خصوص همکاری‌های مشترک بین بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس و موسسه ایران شرقی انجام شد و مقرر گردید تا در نشست آتی متن تفاهمنامه همکاری مشترک ارائه گردد.
انتهای مطلب/




























 


کد مطلب: 1658

آدرس مطلب :
https://www.iess.ir/fa/event/1658/

موسسه مطالعات راهبردي شرق
  https://www.iess.ir