کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

برگزاری دومین دوره آموزشی آشنایی با ازبکستان در پالایشگاه شهید هاشمی نژاد

3 بهمن 1400 ساعت 13:37


مطالعات شرق/

 در چارچوب همکاری میان موسسه مطالعات راهبردی شرق و پالایشگاه شهید هاشمی‌نژاد (سرخس)، دومین دوره آموزشی «آشنایی با جمهوری ازبکستان با تمرکز بر حوزه انرژی» صبح روز یکشنبه مورخ 26/10/1400 در سالن اجتماعات پالایشگاه شهید هاشمی‌نژاد برگزار شد.
این دوره آموزشی در دو پنل تخصصی برگزار شد. در پنل نخست، امید رحیمی، کارشناس و پژوهشگر مسائل آسیای مرکزی در موسسه مطالعات راهبردی شرق مباحثی را در خصوص آشنایی با ساختارهای سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی ارائه کرد. در دومین پنل نیز آقای میثم شرفی‌نیا، پژوهشگر و فعال حوزه انرژی که به دعوت موسسه مطالعات راهبردی شرق در این دوره حاضر شده بود، مباحثی را پیرامون زیرساخت‌های فیزیکی، اقتصادی، حقوقی و نیز چشم‌اندازهای حوزه انرژی ازبکستان ارائه کرد.
در چارچوب این دوره آموزشی فرصت‌های همکاری و تعامل بین حوزه نفت و گاز جمهوری اسلامی ایران و نیز جمهوری ازبکستان، به ویژه با تمرکز بر ظرفیت‌های پالایشگاه شهید هاشمی‌نژاد نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
گفتنی است اسفند ماه سال 1399 نیز اولین دوره آموزشی «آشنایی با جمهوری ترکمنستان با تمرکز بر حوزه انرژی» با حضور دکتر ولی کوزه‌گر کالجی و امید رحیمی در محل پالایشگاه شهید هاشمی‌نژاد برگزار شده بود.


انتهای مطلب/


کد مطلب: 2971

آدرس مطلب :
https://www.iess.ir/fa/event/2971/

موسسه مطالعات راهبردي شرق
  https://www.iess.ir