کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

گزارش و تحلیل تحولات افغانستان در سال 1402

16 فروردين 1403 ساعت 10:30

در این نوشتار، وضعیت سیاسی، امنیتی، اقتصادی و فرهنگی افغانستان در سال 1402 به روش گزارشی- تحلیلی به تصویر کشیده شده تا از این طریق مسیر حرکت و عملکرد حکومت طالبان به‌سوی آینده، تا حدی در ذهن خوانندگان ترسیم شود.


مطالعات شرق/

تحلیل وضعیت سیاسی، امنیتی، اقتصادی و فرهنگی حکومت دربازۀ‌ زمانی یک ‌سال، یکی از سنت‌های دیرینه‌ در افغانستان است. حداقل، در صد سال اخیرِ افغانستان، تلاش بر این بوده است که وضعیت حکومت‌داری و مسائل امنیتی، اقتصادی و فرهنگی افغانستان در بازۀ‌ زمانی یک سال، به‌عنوان یک سند رسمیِ دولتی منتشر شود. این مجموعه، اکنون به‌عنوان یکی از مهمترین منابع پژوهشی برای پژوهشگران کاربرد دارد. فلسفۀ‌ این نوع بررسی، ارائه تصویر واضح از وضعیت موجود یک دولت و همچنین ترسیم نقشۀ‌ راه آینده است. با این نگاه؛ ضرورت، کاربرد و اهمیت بررسی وضعیت حکومت طالبان، در بازۀ‌ زمانی یک سال گذشته، که این نوشتار عهده‌دار آن است، به خوبی آشکار می شود.
در این نوشتار، وضعیت سیاسی، امنیتی، اقتصادی و فرهنگی افغانستان در سال 1402 به روش گزارشی- تحلیلی به تصویر کشیده شود تا از این طریق مسیر حرکت و عملکرد حکومت طالبان به‌سوی آینده، تا حدی در ذهن خوانندگان ترسیم شود.
انتهای مطلب/
 

شما می‌توانید؛ برای دریافت فایل کامل این گزارش ویژه اینجا را کلیک کنید.


کد مطلب: 3707

آدرس مطلب :
https://www.iess.ir/fa/report/3707/

موسسه مطالعات راهبردي شرق
  https://www.iess.ir